Alla inlägg under januari 2009

Av alice - 25 januari 2009 21:16

hörru,

Lenin va politisk författare som blev känd för en ny tolkning av Marx bok "det kommunistiska manifestet". Han va ledaren för bolsjevikerna som va ett av rysslands minsta partier, men efter ett tag blev dom rysslands viktigaste politiska kraft.


Bolsjevikerna visste vad ryssarna ville ha, dom ville ha KÄK!! (fred, bröd och jord) och därför så blev det slagorden. Det va 2 revolutioner mellan första och andra världskriget. februarirevolutionen: Då tjejjerna börja protestera, därför vi har internationella kvinnodagen. oktoberrevolutionen: va en kupp, där bolsjevikerna försökte få kontroll på städernas sovjeter. Kerenskjij hade ett fult efternamn och ville fortsätta kriget mot tyskland, han va inte poppis hos regeringen.


och jag kommer faila imorrn IGEN!! argh

Av alice - 25 januari 2009 17:24

Hej!

Jag söker en rik kompis med mycket bra musiksmak. Han/hon måste tycka att det är skitkul att gå på konserter (med mej), och gärna bjuda lite pengar till konserterna, eller kanske festivalerna? Bjuda på mat är också najs, eftersom jag har en tendes att glömma bort att äta när jag har kul.

Tack på förhand!


öh..ja :D någon som känner sig träffad?

jag känner sånt äckligt jävla behov av att gå på konerter o göra saker asså.

cp

Av alice - 25 januari 2009 16:53

Gav upp so-läxförhöret i fredas så lärarn låter mej görat imorrn istället. Så jag förväntas att plugga nu, som hjälp har jag en engelskabok och ett häfte med fakta om tryck..


bw så är mina öronsnibbar muppiga. Jag har alltid haft väldigt små öron och öronsnibbar som är väldigt..töjbara. nu har jag fått nån konstigt random klump (eh?) i den ena, sån som folk brukar få när dom tagit hål i öronen. jag har inte gjort det) Har tänkt nån dag att jag kanske borde ta en säkerhetsnål och göra hål på den men de hjälpte inte för nu är den ena öronsnibben dubbelt så stor som den andra och typ butlar, fett värt.<3

Av alice - 24 januari 2009 00:04

btw jag tror inte dom ljuger längre och jag tror fan jag tycker lite synd om en som jag har all rätt till att hata, tänker inte skriva mer om det här i bloggen :p

ville bara att ingen tror jag är förbannad pga detdär länge (mina agro-texter lite längre bak, ehe)

pusshej

Av alice - 23 januari 2009 23:56

har dissat vox/folk hela veckan, och idag typ sprang jag från 6an till 11an (bussen hem) ^^, vet inte ritkigt varför men tyckte det va lite kul, hehe.


(btw så har ja ett skitfult blåmärke i ansiktet som är typ grått, det är lukas fel)


jag har iaf vart hemma hos en av mina systrar för första gången i sthlm nu..dt va najs. Jag käka hur mycket jävla mat som helst, och jag va ganska trött så jag orkade inte alltid hänga med i samtalet - la märke till att deras grannar hade världens största tv.

Nu ska jag sitta uppe till länge och inte göra nånting tror jag,

pusshej

Av alice - 23 januari 2009 23:55

"Är det alice jag pratar med? Jaha hej! Är du fortfarande bäst på allt?" - pappas kompis



(jag saknar tiden jag va liten för då va jag bäst på allt. jag kunde allt också, det bara va så.) 

Av alice - 22 januari 2009 16:54

våra engelskalektioner är ju för..jag vet inte.

Chinezen tog rickys plats och hon är fett läskig så han vågade inte säga till eller sitta brevid henne, så han satte sig vid mej, beccis och ellika, på golvet.

Sen sa James sa något helt oförståeligt och va skiitjobbig, och eftersom jesper h inte har mkt tålamod när det gäller james + AD HD så ser man helt plötsligt att han tar ellikas krycka och låtsas att det är ett gevär och försöker skjuta james.. Sen försvinner Chinezen (random kines som är cp) och ingen vet varför.


sen försöker jag ta ifrån jesper kryckan, men det slutar med att han rycker till som fan så jag bara flyger åt helvete rakt på ricky, som sitter på golvet.

Som tur hann jag sötta mig upp ganska fort, för helt plötsligt kommer Chinezen tillbaka med biträdande rektorn...  det blir jättekonstig stämning och när alla sätter sig och försöker jobba så har jespers bänklock försvunnit...
 och ingen visste tydligen vart de va, så rekrtorn blev surig, hehe, men det kändes lite komiskt, nu orkar jag inte skriva mer,

pusshej



Av alice - 21 januari 2009 22:03

tänkte bara skriva att han som bröt upp mitt skåp's mamma ringde hem till oss idag och bad pappa om ursäkt ;p pappa va typ "jaha okej varför ber ni mig om ursäkt och inte alice eller åtminstonde skolan?" eller jag vettefan vad han sa då men det va det han sa till mig sen i alla fall..


mamman sa också att killen hade försökt leta upp mig hela dan för att be om ursäkt...jag tror hon ljuger ^^, hon sa tydligen att det va en inpulsgrej också..det tror jag inte heller på :) kul att jag litar på människor


men jarru, lika bra att han inte ber mej om ursäkt, för jag skulle ändå inte kunna säga "tack" eller nått för jag har fan inget att tacka för. :p

pusshej.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

blowininmymind


Ovido - Quiz & Flashcards